dilluns, 16 de febrer del 2009

El Parc Central perd clients.

Sembla que la mesura que va prendre la gerència del Parc Central no ha caigut gaire bé entre els tarragonins, que han deixat d'acudir al centre comercial en massa per deixar els seus cotxes, la qual cosa ha repercutit de manera molt negativa en la venda dels comerços allà establerts. La gerent del Parc Central, Anna López, ja va comunicar el dia que el pàrquing va entrar en funcionament que es requeriria un període de temps per a que la gent s'acostumés a deixar el vehicle al pàrquing de pagament. No estava equivocada, ja que només cal donar un tomb pel centre comercial per comprovar que la gran quantitat de gent que sempre hi havia ha desaparegut per complet.

Així ho confirma l'encarregada de la botiga The Glow Store, Sandra Álvarez, que assegura que «les vendes estan sent dolentes, s'ha notat el tema del pàrquing, ja que hi ha molta menys gent. I sense gent, òbviament, les vendes són pitjors». Álvarez creu que «el Parc Central va fer això sense tenir en compte les conseqüències que tindria per les botigues, que estan sent molt i molt grans».

El mateix opina Arantxa Sanz, encarregada de Vanity Fair, que afirma que «hem baixat les vendes un 50%». Per Sanz, és una «bogeria» que amb el temps de crisi econòmica que vivim, s'hagi decidit posar el pàrquing de pagament, ja que «ara la gent es mira molt els diners que es gasta, i si es pot estalviar el pàrquing, ho fa». Sanz també es queixa que «els treballadors de les botigues no tenim pàrquing gratuït i hem de pagar 40 o 60 euros, i a sobre, ens han dit que els dies de major afluència hem de deixar el vehicle fora del centre comercial». Sobre la gratuïtat pels clients, els comerços tenen la possibilitat de comprar minuts pels seus clients, però Sanz creu que «només les franquícies s'ho podem permetre».

Maria Goñi, de la joieria Magnolia, va més lluny i afirma que «conec gent que venia aquí i ara prefereix anar a comprar al Pallol, a Reus, perquè així no han de pagar per deixar el vehicle». Goñi comenta que tots els comerciants opinen el mateix, però no s'han ajuntat per demanar mesures, ja que «els que han de donar el primer pas són les grans marques, com Zara o Mango, nosaltres sols no podem fer res».

Una de les botigues amb més afluència de públic sempre ha estat Game, dedicada als videojocs. Ara, però, un encarregat, Rubén Blanco, afirma que «abans estava ple tot el dia, encara que molta gent mirava i no comprava. Però ara ni això, s'ha perdut l'ambient comercial. Si segueix així, el Parc Central no té molt futur». D'altra banda, els Cinemes Lauren van informar a l'Aquí que encara no tenen dades d'espectadors i que esperaran un temps per valorar els resultats. L'empresa encara està en negociacions amb el Parc Central per aconseguir que la gent que va al cinema no hagi de pagar el pàrquing.